Turundus

Klient
Turunduse ülesanne
Turundustaktika
Turundusplaan
Kampaaniad
Muud tegevused
Sponsorlus
Test

 

Klient

Selveri klient ootab poelt värskeid tooteid, laia sortimenti ja oskuslikku teenindust.

Ligi 70% meie klientidest on naised. Enamik klientidest on pereinimesed, pere keskmiseks suuruseks on 3 inimest.

Turunduse ülesanne

Selveri turundustegevuste ülesandeks on:

  • olla sillaks müügimajades toimuva ja klientide vahel,
  • hoida ja arendada Selverit kui brändi ja valvata, et kõik brändiga seotud tegevused vastaksid kokkulepitud reeglitele.

Turundustegevused töötab välja ja viib ellu turundusmeeskond, kus on kuus liiget  – turundusjuht, kommunikatsioonijuht, veebijuht, kaks disainerit ning turundusspetsialist.

Turundus on positiivsete uudiste edastamine. Nende kaudu informeerime me kliente Selverites toimuvast ja hoiame ning tugevdame ettevõtte mainet. Kõikide turundustegevuste eesmärgiks on eristada Selverit konkurentidest ning veenda kliente valima oma igapäevaseks ostukohaks just Selveri.

Turundusosakond koordineerib reklaammaterjalide müüki Selveri sisepindadele – need on kärureklaamid, põrandakleebised, sissepääsuväravate reklaamid, siseraadio, erinevad ekraanid jne.

Selveri turundustaktika

Selveri taktika on olla oma klientidele nähtav terve aasta vältel. Selveri kujunduskeel on rõõmus, positiivne ja lihtne.

Selveri logo on ostukäru, millest tõuseb päike, slogan ehk tunnuslause – Hea mõte. Iga päev. 

Selveri tibu.

Selveri tibu.

Reklaamides kasutame oma logost pärit põhivärve – kollast, punast ja sinist.

Püsiklientidele suunatud info tunneb ära oranži tunnusvärvi ning Partnerkaardi kujunduse järgi.

Suurte müügikampaaniate puhul kasutame agressiivsemaid värvikombinatsioone – nt musta ja punase kooslust – siin on heaks näiteks Laadapäevad. Vaata Laadapäevade kataloogi.

Turundusplaan

Selveri turundusplaan jagab aasta perioodideks – koos perioodiliste hinnamuutustega jõuab info selle kohta klientideni.

Turundusplaanis olevad kampaaniad võib laias laastus jagada kolmeks:

  • müügikampaaniad, nt laadapäevad,
  • soovid-soovid kampaaniad, 
  • imagokampaaniad, nt heategevuskampaania või muud kampaaniad, kus lisaks hinnapakkumistele on olulisel kohal ka Selveri imago kujundamine. 

Iga tavakampaaniaga koos saadame välja kliendilehe Hea Mõte, mis sisaldab nii hinnapakkumisi kui ka retsepte ja reklaame. Pikemate kampaaniate sees on peidus ka lühemaid hinnapakkumiste perioode, nt nädala hinnad, mis tutvustab kliendile selle nädala parimaid pakkumisi.

Kampaaniad

Müügikampaaniatest on kahtlemata tuntuim laadapäevade kampaania. Turu-uuringute firmade andmeil on tegemist kõige turnima jaekettide kampaaniaga üldse. Laadapäevad toovad Selveritesse tavapärasest erineva ja külluslikuma kaubavaliku. Kampaania toimub 4 korda aastas ja seda toetab ka suuremahuline reklaamikampaania. Kampaania esiletoomiseks müügisaalis kasutame mitmeid erinevaid turundusmaterjale – fuajeeplakatid, päevapakkumiste stendid, voblerid jne.

Soovid-soovid kampaania on suunatud Selveri püsikliendile ja pakub kampaaniaperioodil klientidele soodushinnaga just neid tooteid, mida nad on kampaaniasse ise soovinud või enim ostnud. Sarnaselt laadapäevadele viitavad kampaaniale müügisaalis mitmesugused materjalid.

Mainetegevuste poole pealt jõuab kliendile info peamiselt tele- ja välireklaamide kaudu. Samuti on tähtis meie hooajaline ajakiri. Näiteks Jõulukiri sisaldab lisaks kingi-ideedele rohkelt lugusid Selveri töötajatest; annab nõu, kuidas kodus nutikalt toimetada – inspireerib proovima uusi toite ja kaunistama oma kodu. Vaata Jõulukirja.

Turundustegevused on ajastatud erinevate kalendripühade ajale. Lisaks jõuludele pakume erilisemat kaubavalikut ja selle tutvustamisega seotud reklaamitegevusi lihavõttepühadeks, jaanipäevaks, emadepäevaks, väiksemal viisil ka vastla-, mardi- või kadripäevaks.

Kõikide kampaaniate kohta leiab värsket infot alati Selveri kodulehelt www.selver.ee. Lisaks on seal andmed kõikide kaupluste kohta, link Selveri Köögi tellimiskeskkonda, info vabade töökohtade ning vabade üüripidade kohta, Selveri retseptikogu, Tibunurk ning palju muud huvitavat. Koduleht on eesti ja vene keeles.

Enne kampaaniat saadetakse kauplustele kampaania juhend, milles on kampaania turundusmaterjalid. Juhul, kui kampaaniaga koos toimub kliendimäng, selgitab juhend selle reegleid. Juhendis on ka väljapanekuosakonna poolt koostatud väljapanekujuhend.

Muud tegevused

Turundusosakond tegeleb ka sise- ja väliskommunikatsiooniga – tegeleb intraneriga, annab välja Selveri siselehte Selveri Sõnumid, vastab klientide kirjadele, koostab vastuseid meediapäringutele, kirjutab uudiseid ja artikleid, annab ettevõtte töötajatele nõu juhuks, kui on vaja meediaga suhelda.

Sponsorlus

Turundusosakond vastutab sponsorluse eest. Selveri suurimaks toetustegevuseks on üle 10 aasta toimunud heategevuskampaania „Koos on kergem“, kus koostöös klientide ja koostööpartneritega kogume raha lastehaiglatele ja haiglate lasteosakondadele, mis asuvad Selveritega samades linnades – neid on ühtekokku 17 partnerit. Tallinna Lastehaigla toetusfond on Jõulutunneli järel suuruselt teine toetuskampaania, millega oleme kogunud üle 0,5 miljoni euro. 

Tallinna Lastehaigla 2014_turundus

Tallinna Lastehaigla toetuseks kogutud summa üleandmine aastal 2014.

Spordi vallas on Selveri toetada võrkpall – Selver Tallinna võistkond on üks tugevamaid Eestis, ta on kaasategev ka Eesti-Läti ühisliigas.

Selver on Eesti Linnajooksude nimisponsor. Toetame ka jalgpalliklubi Flora ning mitmeid väiksemaid ettevõtmisi.

Spordi kõrval ei ole tähelepanuta jäetud ka kultuuri, Selver paneb igal aastal õla alla mitmete kontsertide ja muude kultuurisündmuste toimumisele, nagu Hiiu folk, Saaremaa ooperipäevad jm.


Test

Tulemus:  

Teadmiste tase: