Ostuosakond
Prioriteet ja struktuur
Ülesanded
Sortimendi koostamine
Kust saab abi probleemide korral
Test
Ostuosakonna prioriteet ja struktuur
Ostumeeskonna prioriteet on pakkuda kliendile laias valikus hea hinna ja kvaliteediga tooteid.
Selveri ostuosakonda juhib ostudirektor. Ostuosakonda kuuluvad: tööstuskaupade peaostujuht, toidukaupade peaostujuht, ostujuhid, noorem-ostujuhid, ostujuhi abid, ostuassistendid, hankejuht, varudejuht, logistikajuht, väljapanekujuht ja spacemanagerid.
Ostuosakonna ülesanded
Ostuosakonna vastutusvaldkonda kuuluvad:
- koostöö hankijatega (kohalikud tootjad/vahendajad ja välishankijad otse sisseostul)
- läbirääkimine ja lepingute sõlmimine
- sortimendi koostamine
- hinnaläbirääkimised ja –kujundus
- kampaaniate korraldamine ja koguste prognoosimine
- sortimendi ja kampaaniate analüüs
- planogrammide koostamine
- varude juhtimine ja analüüs
- logistika korraldamine
- nii teenuste kui ka toodete hangete läbiviimine
Ostmine on müügiprotsessi oluline osa, mis mõjutab otseselt kogu edasise tegevuse edukust. Sortimendi kihid on: kategooria (skeemil roheline), alamkategooria (skeemil sinine) ja segmendid (skeemil kollane).
Sortimendi koostamine
Sortiment koostatakse pea kõigis kategooriates üldjuhul kaks korda aastas. Osades kategooriates (riietes, jalanõudes) on sortiment hooajaline – kevad-suvi, sügis-talv. Hooaega tuleb arvestada ka järgnevates kategooriates: spordi -ja matkatarbed (uisud, kelgud, telgid, magamiskotid), grilltooted, grillid ja tarvikud, jõulukaubad, päevitustooted jne.
Tööstuskauba hooajaliste toodete puhul tuleb ostutellimuste prognoosid hankijatele teatada vähemalt 6 kuud enne hooaja algust. Nende juurde tellimine hooaja kestel ei pruugi olla võimalik.
Sortimendi haldamine on tsentraalne ja seda teeb Selveri keskuse ostuosakond. Sortimendi koostamisel lähtutakse kaupluse suurusest ja piirkondlikust eripärast.
Kaubad jõuavad müügimajadesse:
- otse tarnijalt,
- jaotuskeskuse poolt tarnituna,
- logistikapartneri poolt tarnituna.
Jaotuskeskus on logistikaüksus, kes osutab Selverile kaupade komplekteerimise ja transpordi teenust jahetoodetele, puu-ja köögiviljale ning Selveri poolt maaletoodud lilledele. Need kaubad tulevad põhiliselt Eestist.
Logistikapartner on logistikaüksus, kes osutab Selverile (hankijate kaup+ Selveri poolt maaletoodav kaup) kaupade komplekteerimise, hoiustamine ja transpordi teenust. Need kaubad tulevad peamiselt väljastpoolt Eestit.
Üldjuhul tellivad kauplused kõik kaubad ise vastavalt kinnitatud sortimendile ja kampaaniale.
Erandjuhtudel teeb toodete tellimused keskuse varudejuht või ostujuht (enamik rõivakaupu; VSO jahetooted, mis liiguvad läbi jaotuskeskuse või logistikapartneri; kampaania päevapakkumiste tooted).
Kust saab abi probleemide korral
Ostuosakond on kauplusi toetav tugiüksus, kelle poole saab probleemide korral pöörduda. Kõigi tooteid puudutavate küsimuste/probleemide (EAN koodid, vale hind, vale markeering, hind ei ole aktiivne, ei saa tellida skänneriga, toode on ntellitud, aga seda ei tule, tagastustega seotud teemad, probleemid hankijatega, VET ameti ettekirjutused jms) korral pöörduda meili või telefoni teel ostujuhi abi või ostujuhi poole.
Ostuosakonna tööjaotuse ja kontaktide info leiad: H:\Ost & Müük\Sortiment\Ostuteenistuse kontaktid ja tööjaotus